Blogi

3 lihtsat asja, mida enamik inimesi Facebookis turundamise kohta ei tea

Reimo Ärm 06.02.2018 AdWords

Loe siit, miks peaks Facebookis reklaamimisel alati kasutama Business Manageri. Põhiteadmisi Facebooki marketingi kohta jagab ePPC kontohaldur Reimo Ärm. Peale töö ja õpingute marketingi vallas, on ta koos Ann-Christiin Kerneriga korraldanud ka mitmeid digiturunduse seminare Eestis.

Digiturundusega pidevalt kokku puutuv inimene teab väga hästi, mis on Facebook Business Manager. See on tööriist, kus saab infot Facebooki kasutajate kohta. Nende andmete abil saab üles ehitada väga efektiivseid reklaame ning loomulikult on kõik mõõdetav.

Tegelikult ei ole see platvorm kasutamiseks sugugi keeruline, kuid sellele vaatamata ei tea umbes 85% väike-ettevõtjatest selle koha suurt midagi.

Oota mida? (via GIPHY)

Olen viimased kaks aastat läbi viinud seminare kus tutvustame Eesti ettevõtjatele digiturunduse uusi trende. Igal seminaril küsime osalejatelt kaks küsimust:

  1. Kui palju kasutavad Facebook Business Manageri ja
  2. Kui paljud on Facebook Business managerist kuulnud, aga ei kasuta?

Sajast inimesest tõstab mõlema küsimuse peale käe vähem kui 10 inimest (tavaliselt 6-7 osalejat). Ma mainin siinkohal, et meie seminaril osalevad üldjuhul inimesed, kes teevad turundust mõnes väikeses või keskmise suurusega Eesti ettevõttes. Samas see ei ole sugugi üllatav, et asjad nii on. Kui ma vaatan tagasi seda aega, kus ma ise hakkasin neid tööriistu õppima, siis pean tõdema digiturundus ei ole asi mille sa endale ühe päevaga selgeks teed.

Erinevate digiturundustööriistade tundma õppimine võib võtta nädalaid ja isegi siis lähened sa nende asjade kasutamisele loominguliselt (kasutad valesti ja ebaefektiivselt).

Tagasi seminaride juurde.

Niipea kui me hakkame rääkima Facebook Pixlist ja custom audience’ist, avaneb osalejate ees täiesti uus maailm, mis ilmselt jääb paljudele segaseks ka pärast kahetunnist seminari.

Lubage ma teen asja nii lihtsaks, kui ma oskan.

 

1. Mida teeb Facebook Pixel ja mille jaoks seda vaja on?

Igal ettevõttel on olemas oma koduleht ning igal inimesel on olemas Facebooki konto.

Muidugi on erandeid aga isegi minu vanaema on Facebookis aktiivne kasutaja (via GIPHY)

Facebook pixel on selline vahend, mis lisab kõik sinu veebilehe külastajad ühte maagilisse nimekirja ning sina hakkad nende inimeste kohta nägema igasugust põnevat infot (loomulikult on kõik anonüümne).

Selle abil kogub Facebook infot sinu veebilehe külastajate kohta. Kogu info pärineb tegelikult Facebookist, kuhu me oleme enda andmed juba sisestanud. Pixel on justkui nähtamatu uksehoidja, kes tervitab kõiki külastajaid nimepidi ilma, et keegi teda tegelikult kuuleks või näeks. Kui nüüd olla hetkeks korrektne, siis tegelikult Facebook tunneb ära need külastajad, kes on parasjagu Facebooki sisse logitud.

Lubage ma toon veel ühe analoogia. Kõik külastajad, kes on enda seadmes Facebooki sisse logitud, astuvad sinu uksest sisse sinise käepaelaga ning Facebook registreerib need inimesed nimekirja.

Siin on mõnigad andmed, mida Facebook sinu kodulehe külastajate kohta kogub.

Demograafilisi andmeid

Näiteks veebilehe külastajate suhte staatus, haridustase, vanusegrupid (eraldi meeste ja naiste kohta).

Nende andmete põhjal saad sina hakata tegema juba esialgseid üldistusi selle kohta, millisest demograafilisest rühmast on lootust kõige rohkem uusi kliente püüda. See on kõigest üks paljudest võimalustest, mida sa kasutada saad.

Üsna kiiresti peaks iga ettevõtja aru saama ka sellest, et tegelikult on potentsiaalseid sihtrühmasid mitu ning iga sihtrühma jaoks saab luua erinevad reklaamid. Ei maksa teha ainult ühte reklaami ja näidata seda kõikidele, sest hästi läbi mõeldud reklaamid toimivad paremini (kõrgem CTR ja Conv.rate ning madalam CPA).

Millest on sinu praegused jälgijad veel huvitatud?

Mille vastu sinu kliendid veel huvi tunnevad?

Üks moodus, kuidas püüda uusi kliente on analüüsida, mille vastu sinu praegused kliendid huvi tunnevad. Nende andmete põhjal saab näidata reklaame inimestele, kes on sarnaste huvidega nagu praegused kliendid, aga kes veel pole ostnud.

Kõige magusam osa on tegelikult aga remarketing, millest räägime mõne aja pärast.

 

2. Mida sa saad selle infoga nüüd edasi teha?

Tuleks selgeks teha paar lihtsat asja. Väike Eesti ettevõte ei ole võimeline kulutama Facebooki reklaamidele suuri summasid. Selle pärast on vaja väga hästi läbi mõelda, milliseid inimesi sa püüdma hakkad ehk sa pead valima mingi magusama sihtrühma ja püüdma neid. Mida rohkem sa oled nõus reklaamide alla panema, seda rohkem saab valida erinevaid sihtrühmasid. Ära kunagi tee Facebooki kampaaniat selliselt, et valid sihtrühmaks lihtsalt kõik eestlased.

Sellist inimest ei ole, kes on huvitatud kõigest mida talle pakutakse. (via GIPHY)

Sa lihtsalt viskaksid oma raha prügikasti.

Kõige tulusam sihtrühm koosneb üldjuhul nendest inimestest, kes on sinu käest juba varem ostnud.

Nendest järgmine natukene vähem tulusam sihtrühm on inimesed, kes on sinu vastu huvi tundnud aga pole veel ostu soovitanud. Näiteks inimene, kes vaatas sinu veebipoes mingit kindlat toodet.

Tulususelt tagapool on kõik ülejäänud. Kõigepealt need, kes on väga sarnased juba olemasolevatele klientidele või on nende sõbrad ja lõpuks need, kes kuidagi ei ole meie sihtrühmadega seotud. Ma ei taha praegu minna väga spetsiifiliseks sihtrühmade moodustamisega. Tähtis on see, et üldine pilt oleks aru saadav.

Nüüd vastavalt turunduseelarve saad sa ise määrata, kui suures mahus ja keda sa püüdma hakkad.

Oletame, et sa oled Eesti disainer ja sa müüd põhjamaise stiiliga (Nordic Design) naiste käekotte. Sinu veebilehel on iga kuu umbes 10000 külastajat ning iga kuu ostetakse 35 kotti. Probleem on aga selles, et sa ei tee järelturundust neile, kes veel ostu ei sooritanud.

Facebook võimaldab sul väga lihtsalt näidata igale inimesele reklaami tootest, mida ta sinu veebipoes vaatas.

Selle pärast tekibki vahel tunne, et mõni ettevõte jälitab meid  internetis (via GIPHY)

Lisaks sa välistad kõik need inimesed, kes selle toote juba ostsid, et nad ei hakkaks nägema reklaami tootest, mille nad juba ostnud on.

Kliendid, kes selle toote juba ostsid võiksid hakata nägema reklaami mõnest teisest tootest. Hea oleks, kui näitad reklaami näiteks põhjamaise stiiliga käekellast, mis olemas oleva kotiga hästi kokku sobib.

Erinevaid võimalusi on väga palju ning sinu ülesanne on leida üles need võimalused, mis sinu äriga kokku sobivad. Hoolikalt läbi mõeldud sihtimine tasub ära.

Facebooki reklaame saab ära kasutada ka uue töötaja värbamisel. Siin on näide sellest, kui ma otsiksin turundusseminaride läbiviimiseks uut inimest.

Otsin kedagi, kes asendaks Ann-Christiini turundusseminaride läbiviimisel. Inimene peab asuma Eestis, olema naine vanuses 18-30 ning tundma huvi avaliku esinemise JA digiturunduse vastu. Selliseid inimesi on Facebooki andmetel Eestis muide alla tuhande, seega ma kulutan uue töötaja värbamiseks umbes 3 eurot (seisuga jaanuar 2018).

Nii, nüüd me juba hakkame vaikselt aru saama kui spetsiifiliseks saab reklaamide näitamisel minna, kuid see ei ole kaugeltki veel kõik (võib-olla rohkem sel teema mõnes tulevases artiklis).

Lisaks saad sa teha veel sellise nalja, et sa seadistad oma kampaaniad ühe korra ilusti ära ning edasi jooksevad need juba automaatselt. Siit jõuamegi järgmise punktini.

 

3. Automatiseerimine on kõikidele täiesti kättesaadav

Oletame, et sinu keskmine klient võiks sinu käest osta iga kahe kuu tagant mõne toote.

Sul pole vaja teha muud, kui valmis mõelda reklaamid ja seadistada enda konto selliselt, et pärast ühe toote ostmist ootab Facebook 60 päeva ja siis hakkab näitama sellele inimesele uue toote reklaami.

Sa ei pea seda manuaalselt tegema (via GIPHY)

Ainuke asi, mille sina pead ära õppima, on Facebook Business manager. Sa leiad selle aadressilt business.facebook.com.

Süsteemi selgeks tegemine võib võtta päris mitu päeva või isegi nädalat, aga see tasub ennast ära. Kindlasti õnnestub sul leida keegi, kes on nõus sind vajadusel juhendama. Kui sa väga hätta jääd, siis Eestis on agentuuride hinnad väga madalad ning paarisaja euro eest tehakse kogu töö sinu eest ära.

Emaili list + Business Manager

Minu põhiline “teenus” on turundusseminarid. Kõik huvilised saavad registreerida üritusele emailiga. Niipea kui kõik 100 kohta täis saavad avaneb ootelist ning selliselt me kogumegi endale potentsiaalseid kliente juurde. Lisaks on meil ka Facebooki üritus kuhu inimesed saavad märkida, kas nad tulevad üritusele või veel mõtlevad.

Pärast seminari on meil igatahes olemas kolm erinevat sihtrühma:

  1. Need kes osalesid üritusel
  2. Need kes jäid ootelisti ning üritusele ei pääsenud
  3. Need kes tundsid huvi ürituse vastu Facebookis, aga ei jõudnud kahte esimesse rühma

No ja mis kasu nendest sihtrühmadest on? via GIPHY

Kõigepealt, need kes osalesid seminaril, hakkavad järgmisel päeval nägema Facebookis reklaame, et soovi korral võime sinu eest kogu digiturunduse ära teha. See on väga tulus viis, kuidas müüa inimestele, kes juba tunnevad mind ja teavad, mida ma pakun.

Teiseks, need kes olid ootelistis, hakkavad nägema reklaame, et soovi korral saab meie käest turundusseminari tellida ka enda ettevõttele või organisatsioonile.

Ja lõpuks, need kes tegelikult ei registreerinud üritusele – neid me tegelikult hetkel ei püüa, aga me võiks sellele sihtrühmale ka midagi välja mõelda.

Aga oota! Kui inimesed lisasid registreerimisel ainult enda emaili, siis kuidas ma saan neile reklaame näidata?

Kõige lihtsam oleks kasutada muidugi Facebook Pixlit, aga Facebook võimaldab sul tegelikult laadida inimeste emaili aadressid üles Business Manageri. Emailide põhjal otsib ta need inimesed üles Facebookist ja hakkab neile sinu reklaame näitama. See teadus siin taga on muidugi väheke keerulisem ja kõiki kindlasti üles ei leia, kuid siiski märkimisväärne hulk inimesi leitakse üles.

Rääkides veel numbritest, siis pärast seminari on mul 100 emaili aadressi. Reklaamide peale kulutan umbes 3-4€ ning selle eest saan juurde 2-3 klienti. Võib tunduda, et numbrid on väikesed, aga ma ausalt ei tea ühtegi teist makstud kanalit, kus ma saan 2 euro eest uue kliendi. Muide, see klient lisandub nendele, kes leiavad mind orgaaniliselt.

 

Kokkuvõtteks

Facebook võimaldab teha päris põnevaid asju, kuid seni kasutavad Eestis seda siiski vähesed – need 10-15% ettevõtetest kellel on oskused või raha et see mõnelt agentuurilt sisse osta.

Funktsionaalsusi on palju ning kõiki selgeks saada ei ole lihtne. Meie eesmärk on tekitada pigem huvi digiturunduse vastu, et siis igaüks saaks ise edasi uurida.

Õpi Google AdWordsi siit: Academy for Ads

Facebooki siit: How Facebook Business Manager works

Ja kui sul tekib tõsine huvi mõne konkreetse asja kohta digiturunduses, siis anna märku ja võib-olla teeme selle postituse juba homme.

 

 

Kes on Reimo Ärm?

All it took was a newspaper Ad to leave behind robots and start reading business books. Now former engineer and Mystery Shopper, I have found digital marketing. I spend my free time organising marketing seminars and trying out game development.
Kommenteeri

Kirjuta meile