Blogi

Google AdWordsi ja Analyticsi uudiseid Varssavist

Eelmisel nädalal toimus Google’i Varssavi kontoris iga-aastane meie regiooni (Baltikum, Sloveenia, Horvaatia, Serbia, Valgevene, Kasahstan) Google Certified Trainer-te kokkusaamine. Jällegi oli ka meil olla au sinna kutsutud ja ehk on ka teistel huvitav selle kohta lugeda.

 

Google_Certified_Trainer_logoSelgituseks nii palju, et Google Certified Trainer (ehk GCT) on staatus, mis antakse Google’i poolt valitud AdWordsi ja/või Analyticsi ekspertidele ning koolitajatele. See on n-ö kvaliteedimärk, et antud koolitaja teab, millest räägib. Google’i arvates. Samuti kaasnevad sellega mõned põnevad hüved nagu uudistest varem kuulmine ning kutsed sellistele üritustele nagu eelmisel nädalal Varssavis. Kokkusaamise eesmärk oli erinevate riikide koolitajate kogemuste ja plaanide jagamine ning samuti Google’i plaanidelt katte kergitamine. Eesti on senimaani saanud üpris vähe tähelepanu, kuid räägiti, et sel aastal on Baltikumist suurem rõhk just Eesti peal. Eelmise aasta keskel tulid Dublini peakontorisse jälle 2 eestlast ning just nüüd on esimene eestlane alustamas ka Baltikumi peakontoris Leedus. Kindlasti tahame ka meie ePPC poolt sel aastal aktiivsemalt koolitustega kaasa aidata.

 

Kogu ürituse ja üldse kogu regiooni aktiivsemad koolitajad on olnud leedukad – nende Digital Academy on väidetavalt läbinud pea kõik turundusinimesed Leedus. Kuna Leedu turg hakkab ennast vaikselt ammendama, siis otsivad Leedu koolitajad uusi (eksootilisi) turge – üks neist sattus juhtima AdWordsi tiimi Malaisias ning Digital Academy otsustas proovida koolitusi läbi ka viia Ekuadoris ja Kolumbias. Päris põnev oli kuulda kogemustest, kuidas leedukad ingliskeelseid AdWordsi koolitusi läbi viisid kui ükski kuulaja ingliskeelt ei osanud:)

 

Toimus ka ühe kohaliku Poola Analyticsi guru esitlus, mis rääkis põhiliselt n-ö “full conversion channel” mõõtmisest ehk kuidas saaks täieliku ülevaate müügist ja tegelikust kliendi väärtusest. Sellest on juba palju räägitud, kuid vähesed reklaamijad on seda mõõta üritanud. Kolm põhilist osa sellest mõõtmisest on:

1) Cross-device conversions. Teame, et inimesed kasutavad mitmeid seadmeid ning võivad vabalt klikkida reklaamile oma mobiilis ning hiljem suunduda ostu sooritama oma arvutis. Üldjuhul läheb selline ost kaduma kui seda ei mõõdeta. Tänu sisselogitud Chrome’i ja Androidi kasutajatele on Google sellist liikumist juba mõnda aega mõõtnud, kuid nüüd on AdWordsis ka eraldi tulp “cross-device conversions” ning uuendusi on oodata veelgi. P.S. Selle nägemiseks peab kasutama AdWordsi conversion trackingu koodi ning see ei toimi arvutis alustatud, kuid mobiilis lõpetatud müükidele. Kiire analüüs jaanuari kohta meie enda kontodest näitas, et cross-device konversioonid moodustavad ca 2-7% kõikidest konversioonidest.cross-device-conversions-adwords

2) Offline conversion import. Juba mõnda aega eksisteerinud lahendus, mis võimaldab AdWordist tulnud päringud uuesti AdWordsi kontosse importida, et näha kui palju reaalseid kliente (mitte ainult päringuid) AdWords tõi ja mis märksõnade peale kliendid tulid. Hetkel on see lahendus veel parajalt keeruline, kuigi võiks minu arust palju lihtsam olla -eriti väiksemate reklaamijate jaoks.

3) Offline ostud. Üks põnevamaid, aga veelgi keerulisemaid asju on sellele hinnangu andmine, et kui paljud AdWordsist (või üldse reklaamil klikkinutest) lõpuks poodi jõudsid kui reklaamija ka füüsilist poodi omab. USA turul näiteks on võimalik mõõta kui paljud AdWordsi reklaamidel klikkinutest jõudsid oma telefoniga sinu poe füüsilisse lähedusse ehk kui palju poekülastajaid su reklaamid tõid. Teine võimalus, mida ka Eestis saaks kasutada on Google Analytics User ID sidumine poe lojaalsuskaardi kasutusandmetega. Näiteks saab juba praegu mõõta seda kui paljud e-poodi sisseloginud kasutajatest hiljem poes ostu teevad ning kui suure raha eest. Seda eeldusel, et nad kasutasid ostmisel lojaalsuskaarti. Eestist näitena saaks Selver jälgida, et kui paljud selver.ee e-poes sisse-logitud kasutajad hiljem partnerkaarti kasutades oste sooritasid.

 

Kogu analüütika maailm ongi ilmselt järgmiste aastate suurimad väljakutseid Google’i jaoks – erinevaid reklaamimisvõimalusi läbi Google’i on juba meeletult, tuleb ainult tõestada, et see ikka ennast ära tasub. Moodne oleks midagi öelda ka big data kohta, aga tuli välja, et isegi nii suurel turul nagu Poolas on ainult käputäis Google Analytics Premium (aastatasu $150 000, võimaldab andmete eksportimist) kasutajaid, seega seni kuni Google seda hinda alla ei lase, jääb see Eestis ja Google’i kontekstis suuresti veel tulevikumuusikaks.

ePPC at Google Certified Trainer Day in Warsaw

GCT pere pika päeva lõpus

Kes on Karl Pae?

Karl is a numbers guy fond of languages, the founder of ePPC and has worked with AdWords since 2008. He worked at the Google EU HQ in Dublin for 5 years where he was the first Estonian before returning home to start ePPC. He has lived, worked and studied in Ireland, Italy, USA (California), speaks 6 languages and can say cheers in 30 languages.
Kommenteeri

Kirjuta meile