Blogi

Google’i reklaamid Eestis vs suurtel turgudel

Karl Pae 19.10.2014 AdWords , ,

Kui ma 6a tagasi Google’is alustasin, oli üks koolitus enne mida kõik ennast tutvustasin. See käis umbes nii, et “My name is Mark and I will work for the UK xx team” (xx all mõtlen seda, et suurtematel riikidel olid juba siis ühe riigi sees palju erinevaid tiime). Kui minu kord tuli, siis ma ütlesin: “My name is Karl and I will be team Estonia” ja kuigi see tegi inimestele palju nalja, siis tegelikult päris alguses nii oligi. Alates sellest tuletati Eesti väiksust ikka ja jälle meelde.

 

Sellele järgnesid paljud koolitused, mis kõik rääkisid AdWordsi toimimispõhimõtetest ja parimatest praktikatest. Neidsamu “parimaid praktikaid” võib lugeda sadade arvamusliidrite blogidest, Google’i enda juhistest ja erinevatest õpikutest. Valdava enamuse nende materjalide ühisene tegur on see, et need on tehtud mõne suure keele/turu esindaja poolt (tavaliselt inglise) ning üldjuhul on selleks, et oma lugu massidesse saada, vaja teatud staaži, mis tavaliselt tähendab seda, et neid materjale toodavad inimesed, kes tegelevad ainult suurte klientidega. See omakorda tähendab seda, et väikeste kontodega (suur klient on Google’i jaoks ca 20–30k eurot kuus) tegelemisest on üpris vähe asjalikku juttu. Üks selle blogi eesmärk ongi kajastada AdWordsi temaatikat selliselt, et see Eesti jaoks ka kehtiks, ning teiselt poolt rääkida sellest, mida Eestist välja minnes oma reklaamide juures kindlasti muutma peaks. Minul läks tükk aega pärast ametlikke Google’i koolitusi, et aru saada, mis õpitust oli universaalne ja mis väiksel turul teisiti on. Samuti näen tihti seda, kuidas Eestis toimiva taktikaga üritatakse edutult välisturgudele minna ja proovin seda temaatikat käsitleda.


OK, mis siis teisiti on? Sellest teemast teen terve seeria, nii et liituge uudiskirjaga (nupp all paremas nurgas) ja nii olete kindlad, et ühtegi postitust maha ei maga:)

Kes on Karl Pae?

Karl is a numbers guy fond of languages, the founder of ePPC and has worked with AdWords since 2008. He worked at the Google EU HQ in Dublin for 5 years where he was the first Estonian before returning home to start ePPC. He has lived, worked and studied in Ireland, Italy, USA (California), speaks 6 languages and can say cheers in 30 languages.
Kommenteeri

Kirjuta meile