Blogi

Mis juhtub kui AdWordsi konto seisma jätta?

Google reklaamib AdWordsi kui reklaamilahendust, mida saab igaüks 15 minutiga püsti panna ja siis justkui olekski juba kõik ning raha hakkab voolama. Seda, et 15 minutiga korralikku kontot püsti ei saa, teavad ilmselt enamus. Vähem teatakse aga seda, et kui konto on kord püsti pandud, siis peab sellel siiski aktiivselt silma peal hoidma. Olen näinud päris mitmeid kontosid, kus mitu kuud või isegi mitu aastat pole ühtegi muudatust tehtud. Tihti jäetakse konto seisma, kuna üleüldiselt tundub AdWords kasumlik ja pole seetõttu pakilist vajadust kontot optimeerida. Seetõttu võivad aga mõned sajad või tuhanded eurod lihtsalt lauale jääda või raisku minna.

 

Toome välja 8 erinevat asja, mis võib juhtuda, kui konto lihtsalt seisma jätta. Muidugi võib veel igasuguseid asju juhtuda. Kui oled sattunud mõne konto otsa, mida tükk aega pole vaadatud ja oled midagi “naljakat” leidnud, siis jaga seda kommentaarides ka teistega! 

 

  1.   Veebilehtede URL-id võivad olla muutunud

Vahepeal võisid muutuda lingid kodulehel ning vanad lingid enam ei tööta või on tooted otsa saanud. Tihti tegeleb kodulehega teine tiim inimesi ja nad ei tule selle peale, et kuskil jookseb reklaamiraha tühja, sest URL-id muutusid. Käsitsi on linkide kontrollimine üpris tüütu, kuid selleks on võimalik luua näiteks script, mis kontrollib, kas lehel on toode otsas või kas leht annab “404 page not found” errorit. Erinevaid huvitavaid scripte võib leida näiteks siit.

adwords ad disapproved

 

  1.   Raha võib kuluda valede märksõnade peale

Mõni sõna on vahepeal saanud palju liiklust, kulutanud palju raha, kuid pole üldse müüki toonud. Seetõttu tulekski optimeerimise käigus pidevalt jälgida, kas pole sõnu, mida tuleks pausida või mille kliki hindu tuleks alla poole lasta, et CPA (Cost Per Acquistion ehk sisuliselt ühe müügi tegemise hind) vastuvõetav oleks. Samas mõni kasumlik sõna võib olla otsingutulemuste allosas, kus CTR ehk klikkimise määr on palju madalam ning seetõttu ei saa see sõna nii palju tähelepanu kui vääriks.

high adwords CPA

  1.    Inimeste käitumine muutub ja see mõjutab igapäevaseid tulemusi

Mobiilist tuleva liikluse hulk on pidevas kasvamises ja tasuks ümber mõelda, kas oleks mõtet teha mobiili jaoks eraldi reklaamid või isegi eraldi maandumisleht. Eelnevalt võis mobiilist tulev külastajate või potentsiaalsete klientide hulk olla tühine, kuid mõnes valdkonnas on see juba üle 80%!

adwords segment by deviceÜldine otsingute maht on kasvanud. See puudutab eriti Eestit. Inimesed otsivad aina rohkem ning ka viimased neti.ee veteranid liiguvad hakkavad varsti ilmselt Google’i peale ümber liikuma. Võib juhtuda, et eelarve, mis sai kunagi paika pandud on praeguseks väga piirav ning palju head liiklust jääb saamata. Tasub vaadata, kuidas AdWordsis näitamiste osakaal (impression share) on muutunud ja kas kuidagi saaks seda enda kasuks pöörata.

Päevakajalised sündmused – võib juhtuda, et mõni stabiilselt tiksunud märksõna on vahepeal oluliselt mahtu juurde saanud või otsingute eesmärk on muutunud. Näiteks kui enne võis sõna Egiptus toimida väga hästi Egiptuse reiside müümisel, siis nüüdseks on otsingute eesmärgiks rohkem päevauudiste saamine Egiptuse teemadel kui sinna reisimine.

Uued märksõnad. Google väidab, et kõikidest otsingutest on 15% sellised, mida pole keegi mitte kunagi varem teinud. Tõenäoline on, et mõned uued sõnad on vahepeal juurde tekkinud.

 

  1. Konkurents muutub

Konkurendid tulevad. Võib juhtuda, et mõni sõna, mis kunagi oli väga kasumlik, sest olid ainuke reklaamija, on nüüdseks väga kalliks muutunud, sest palju konkurente on juurde tulnud. See on jällegi väga aktuaalne Eesti jaoks, sest viimastel aastatel on  paljud ettevõtted enda jaoks AdWordsi avastanud ning kurtmist, et AdWords läheb aina kallimaks olen kuulnud juba viimased 7 aastat.

Konkurendid lähevad. Teiselt poolt tuleb aeg-ajalt mõni uus tegija suure hurraaga peale ning teeb konkurentidel elu keeruliseks ja muudab mõned sõnad liialt kalliks. Seda võib juhtuda seetõttu, et  saadud on hunnik investorite raha, mida erilise täpsuseseta kulutatakse, kuid ühel hetkel saadakse aru, et see pole siiski jätkusuutlik.

adwords audience insights

Ka selliseid juhtumeid on olnud, kus reklaamija on pannud maksimaalseks kliki hinnaks 100€, et iga hinna eest esimene olla ning arvates, et tegelikult on ju lõplik kliki hind oluliselt madalam kui max. CPC. Seda seni kuni keegi sama mõtte peale tuleb. Nii võibki juhtuda, et esimene koha eest tuleb maksta 100€ ning teise koha eest vaid 0.5€ näiteks.

 

  1.  Keegi võib kontosse sisse häkkida

2-step-verification-eppc

 

See on küll vähem tõenäolisem, kuid igasuguseid pahatahtlikke affiliate-reklaamijaid on olemas, kes müüvad klientidele lead-e ja eriti hea on seda teha kui sa ise liikluse eest maksma ei pea. Siin on väike arutelu ja näited sellest, kuidas Nokia ja Tesco kontodesse häkiti ja nende konto alt kiirlaenude reklaamid üles pandi.

adwords account hacked

Kui juba Nokia kontosse sisse häkiti, siis miks mitte ka sinu omasse? Oled sa kindel, et sinu kontost salaja mõnda imedieeti või kasiinot ei reklaamita?Selle vastu aitab Google-i 2 Step Verification, mis on igati mugav kasutada ja tagab meelerahu, et kontos, midagi kahtlast ei toimu.

 

  1. Affiliate-reklaamijad võivad panustada sinu märksõnade peale

mis on affiliate marketing

Kui su brändi sõnad pole viimasel ajal üldse näitamisi saanud, siis võib asi olla selles, mõni affiliate on su brändi märksõnad ise ära ostnud, sinust kõrgema CPC pannud ning müüb sulle sinu brändi tulevaid konversioone “hea hinnaga” edasi, kuid tegelikult saakisid ise need samad konversioonid 10x odavamalt kätte. 

 

  1. Reklaamid vananevad

Kas sul veebuaris on ikka veel “juunis kõik tooted -30%” reklaamid üleval? Või kas kõik tooted ja müügiargumendid ikka veel pädevad? Kui olid piisavalt tubli ja tegid 2-3 reklaami iga reklaamirühma jaoks (nagu peab), siis kas mõni nendest on äkki poole kehvemaid tulemusi toonud? See versioon tasuks välja vahetada. Seejuures jälgi ka seda, et reklaamid ikka piisavalt näitamisi oleks saanud.

adwords AB testing ads

 

  1. Võid jääda uuendustele jalgu

Google uueneb pea iga nädal. Mõni kord rohkem, mõni kord vähem. Uute AdWordsi võimaluste kuuled esimesena AdWordsi blogist ja lühikese kokkuvõtte leiad siit. Mõned viimase aja uuendused on näiteks enda kogutud e-maili listile reklaamide kuvamine, gmaili reklaamid või universaalsed äpikampaaniad oma äpi reklaamimiseks.

dear-googleVanad Google’i asjad paranevad. Broad match pole enam nii hull. Kauem AdWordsiga tegelenud mäletavad, et search terms reportist nägi vanasti ikka igasugust komöödiat, kuid broad match on tunduvalt paremaks arenenud ja väärib uuesti proovimist.

 

Nüüd peaks loodetavasti olema tekkinud soov kontosse vaadata! Kui soovid lähemalt kuulda, et mida täpselt konto optimeerimisel silmas pidada ja kuidas seda kõige efektiivsemalt teha, siis 26.02.2016 on meil AdWordsi koolitus edasijõudnutele. Kui see kõik aga ulme tundus, siis juba 17.02.2016 on meil AdWordsi põhikursus, mis sobib ka algajatele. Samad koolitused toimuvad vastavalt 23. märtsil ja 8. märtsil ka inglise keeles! 

 

P.S. Jätkuvalt käivad ka konkursid meie toreda kollektiiviga liitumiseks 🙂

 

Kes on Karl Pae?

Karl is a numbers guy fond of languages, the founder of ePPC and has worked with AdWords since 2008. He worked at the Google EU HQ in Dublin for 5 years where he was the first Estonian before returning home to start ePPC. He has lived, worked and studied in Ireland, Italy, USA (California), speaks 6 languages and can say cheers in 30 languages.
Kommenteeri

Kirjuta meile